vrijdag 5 maart 2010

Test nieuwe PGN-Viewer

Na langdurig onderzoek heb ik een nieuwe PGN-Viewer ontdekt die eveneens op Blogspot.Com schijnt te werken. De meeste doen dit helaas niet, wegens Java toestanden en dergelijke! Het was niet zozeer zoeken naar een geschikt alternatief, maar eerder naar de juiste html-code. De nodige software had ik reeds bij aankoop van mijn digitaal schaakbord gekregen, maar de handleiding voor het publiceren van partijen op blogs ontbrak!

Toen ook de webmaster van 'TUSK' zei géén oplossing te vinden heb ik lange tijd gedacht dat moderne versies van verscheidene PGN-viewers niet marcheerden op Blogspot.Com wegens te complex. Via Google en 'PGN-Viewer & HTML Testing' kwam ik uiteindelijk toch op het juiste spoor. 't Ja, waar heb ik dat vroeger ook al eens een keertje gehoord: 'Op google vindt je alles!?' Het zorgvuldig bestuderen van verschillende pagina-coderingen leverde het gewenste resultaat. Nog even op formaat snijden en plots was het er, als een bos bloemen uit de mouw van een goochelaar!

Zes grote voordelen van 'CHESSTHEATRE' zijn:

- Rechtstreeks laden van PGN-bestanden.
- Mooie kleurrijke en professionele lay-out.
- De zettenreeks komt mee in beeld.
- Aanduiden van de gespeelde zet.
- Analyse en commentaar inbegrepen.
- Kan puzzels weergeven wegens herkenning van FEN.



Het oog wil ook wat, Koen Van Beylen