zaterdag 19 april 2008

Partij uit ronde 14

DDK Clubkamp 2008

O Jef Wuyts - Koen Van Beylen 1

Bij aanvang van de partij was het duidelijk dat Jef voor winst moest spelen om zijn titelkansen gaaf te houden. Ik veronderstel dat er hiermee heel wat druk op zijn schouders kwam te liggen. Voor mij was het louter een prestigeduel, daar een eindzege in het clubkampioenschap niet meer aan de orde komt.

Reeds bij de eerste zet werd duidelijk dat mijn tegenstander zijn zenuwen niet helemaal onder controle had, daar hij per ongeluk zijn e-pion toucheerde en dit terwijl een damepion-opening voorzien was. Ik verkoos een scherpe Siciliaanse draak op het bord te brengen, omdat ik de volgende ochtend vroeg uit de veren moest en bijgevolg geen langdradige partij wou spelen.

Onze materiaalmeester (Bob Roes) neemt ondertussen stevig de leiding in het klassement en dit door een bijzonder mooi parcours af te werken met slechts twee nederlagen. Zijn dichtste belagers zijn Jef Wuyts, Walter Olislaegers en Kurt Van Oproy.


































Tot schaaks, Koen Van Beylen